Witaj Sieciowy Szperaczu :)
Wiedz, że nie znajdziesz tutaj kodów źródłowych ani poradników jak kodzić dobre i przemyślane aplikacje na Androida.

Za to zobaczysz moje wolne przemyślenia, porady i pomysły. Dowiesz się też z czym miałem problemy, które napotkałem podczas swojej przygody z 'Andkiem' oraz, co ważniejsze, ich rozwiązania.

piątek, 4 lutego 2011

A gdzie tutorial? (Konfiguracja Eclipse i Android )

No tak, pierwsza rzecz bijąca po oczach - brak rzetelnego opisu jakiegokolwiek IDE (książka 'Beginning'). Jak tu beginować bez środowiska?
Ja polecam Eclipsa, który jest 'supportowany' (może trochę przesadzam) przez Androida. A przynajmniej jest do niego plugin na stronie Androidowego SDK.

Przygotowanie
UWAGA: musimy mieć Javowe SDK! Jeśli jeszcze nie mamy, pobieramy stąd, instalujemy.

Instalacja wtyczek, IDE
1. Ściągamy paczkę Eclipse Galileo for Java developers w wersji 3.5.2
(nie pytajcie dlaczego. Po prostu przy tej wersji nie jest potrzebna jakaś chora konfiguracja środowiska, aby nic się nie wieszało/nie cięło. Jeśli jesteś masonem, możesz śmiało instalować najnowszą wersję!).
2. Czytamy coś, co już ktoś (froger - Mirek Stanek) bardzo dobrze i przyjemnie opisał, tutaj.
Dlaczego sam tego nie opiszę? Proste - zasada DRY. (chociaż dotyczy kogoś innego :))


Proste, prawda. Naprawdę radzę używać Eclipsa w wersji Galileo 3.5.2.
Próbowałem innych, zajęło to kupę czasu i się nie udało.
Z Galileo nie miałem żadnych problemów.

Śmiga dobrze? No to fajnie. Nie? Coś musiałeś pomylić! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz